درحال بارگذاری...

مشکلات کشاورزی

دسته بندی: کشاورزی

مشکلات کشاورزی


مشکلات کشاورزی

مشکل بزرگ کشاورزی ایران عدم شفافیت بازار محصولات است سایت صدای اقتصاد نوشت: همیشه گفته می شود که بازار کشاورزی شفاف نیست و باید محصولات کشاورزی به بورس بروند. اما تجربه فروش محصولات کشاورزی در بورس هم، تجربه ای شکست خورده است. همین چند وقت پیش بود که مرغ و تخم مرغ به بورس رفت و خریدار آنچنانی پیدا نکرد. به گفته عده ای از کارشناسان، مشکل این است که محصولات کشاورزی به صورت سنتی در کشور خرید و فروش می شود، به همین دلیل هم در آوردنش در بورس با شکست مواجه شده است. البته علت های ریشه ای تری هم درباره این مساله وجود دارد. عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید، مشکل، فساد پذیری محصولات کشاورزی، نبود صنایع تبدیلی است. با او درباره مسایل ومشکلات وجود محصولات کشاورزی در بورس گفتگو کردیم. وجود کالاهای کشاورزی در بورس، می تواند به کشاورزی کمک کند؟ مشکل بزرگ بخش کشاورزی عدم شفافیت بازار محصولات است که تفاوت قیمت زیادی را بین مزرعه و مصرف کننده به وجود می آورد. این مساله باعث می شود که برای تولید کننده آزار دهنده باشد و مصرف کننده هم ضرر کنند. چرا که تولید کننده با قمیت نازل محصولش را می فروشد و دلال ها وارد بازار غیرشفاف می شوند و سودهای آنچنانی می برند و مصرف کننده هم مجبور می شود، محصولات کشاورزی را با قیمت ها چندین برابر شده خریداری کند. از همین رو هم بورس به شفاف سازی کمک می کند. از چه طریقی؟ بورس مهلت این را می دهد تا تولید کننده محصولات با کیفیت خود را به مشتری عرضه کند. همچنین در بورس قیمت ها به وسیله عرضه و تقاضا تعیین می شود. به هرحال، بورس به بازار کمک می کند، اما این در حالی است که سود زیادی برای کشاورزی ندارد.


مشکل بزرگ کشاورزی ایران عدم شفافیت بازار محصولات است

 

 سایت صدای اقتصاد نوشت:

 

همیشه گفته می شود که بازار کشاورزی شفاف نیست و باید محصولات کشاورزی به بورس بروند. اما تجربه فروش محصولات کشاورزی در بورس هم، تجربه ای شکست خورده است. همین چند وقت پیش بود که مرغ و تخم مرغ به بورس رفت و خریدار آنچنانی پیدا نکرد. به گفته عده ای از کارشناسان، مشکل این است که محصولات کشاورزی به صورت سنتی در کشور خرید و فروش می شود، به همین دلیل هم در آوردنش در بورس با شکست مواجه شده است. البته علت های ریشه ای تری هم درباره این مساله وجود دارد. عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس می گوید، مشکل، فساد پذیری محصولات کشاورزی، نبود صنایع تبدیلی است. با او درباره مسایل ومشکلات وجود محصولات کشاورزی در بورس گفتگو کردیم.

 

وجود کالاهای کشاورزی در بورس، می تواند به کشاورزی کمک کند؟

 

مشکل بزرگ بخش کشاورزی عدم شفافیت بازار محصولات است که تفاوت قیمت زیادی را بین مزرعه و مصرف کننده به وجود می آورد. این مساله باعث می شود که برای تولید کننده آزار دهنده باشد و مصرف کننده هم ضرر کنند. چرا که تولید کننده با قمیت نازل محصولش را می فروشد و دلال ها وارد بازار غیرشفاف می شوند و سودهای آنچنانی می برند و مصرف کننده هم مجبور می شود، محصولات کشاورزی را با قیمت ها چندین برابر شده خریداری کند. از همین رو هم بورس به شفاف سازی کمک می کند.

 

از چه طریقی؟

 

بورس مهلت این را می دهد تا تولید کننده محصولات با کیفیت خود را به مشتری عرضه کند. همچنین در بورس قیمت ها به وسیله عرضه و تقاضا تعیین می شود. به هرحال، بورس به بازار کمک می کند، اما این در حالی است که سود زیادی برای کشاورزی ندارد.


هانیه نعمتی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸


کشاورزی سیرنگ پهپاد سمپاش هکتار پهباد

این مطالب را هم بخوانید!

یک بذر مرغوب چه ویژگی هایی دار...

بذر یکی از اصلی ترین نهاده های کشاورزی است و استفاده از بذر مرغوب در کاشت محصولات کشاورزی از ویژگی مهمی است که در هنگام خرید بذر گیاه موردنظر باید به آن توجه کنیم.

ادامه مطلب »

تأثیر کشاورزی هوشمند بر کیفیت...

تأثیر کشاورزی هوشمند بر کیفیت محصولات مقدمه: کشاورزی هوشمند به‌عنوان یک نوع کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های نوین، تلاش دارد تا با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق و فناوری‌های پیشرفته، به بهبود عملکرد کشاورزی و افزایش کیفیت محصولات برسد. در این مقاله، تأثیر کشاورزی هوشمند بر کیفیت محصولات مورد بررسی قرار...

ادامه مطلب »

نقش هوش مصنوعی در بهبود بهره‌و...

پیش‌بینی محصولات: سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های متنوع مانند داده‌های ماهواره‌ای، آب و هوا، و شرایط خاکی به کشاورزان کمک کنند تا بهبودی در برنامه‌ریزی کاشت محصولات خود داشته باشند. 2. مدیریت منابع آب: AI می‌تواند در مانیتورینگ و کنترل مصرف آب در کشاورزی بهره‌وری افزای...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116